سایر مقالات

معرفی انواع دیوار پیش ساخته

معرفی انواع دیوار پیش ساخته
به این نوشته رای بدین! post

در دنیای مدرن امروز بیششتر از افراد به دنبال تولید سازه هایی با قیمت مناسب، با کیفیت بالا و سازه هایی که در کمترین زمان ممکن بتوان آن ها را نصب و مونتاژ کرد، می باشند. دیوار پیش ساخته، سازه هایی مدرن می باشند که به منظور تسریع در فرایند ساخت و ساز تولید می گردند. این نوع از دیوارها به انواع مختلفی تقسیم بندی می شوند و از مواد مختلفی مثل سنگ، آجر بتن چوب، ساندویچ پانل  غیره به منظور ساخت آنها استفاده می گردد.

این مدل از دیوارها یکی از بهترین جایگزین ها به منظور دیوارهای سنتی که به کمک آجر و ملات تولید می شدند، می باشند. با توجه به این موضوع که امروزه سبک سازی ساختمان ها اهمیت بسیار زیادی دارد، دیوارهای پیش ساخته سازه هایی می باشند که می توانند در سبک سازی سازه نقش به سزایی بازی کنند.

تاریخچه سازه های پیش ساخته به روم باستان برمی گردد. در آن زمان رومیان مواد بتنی را در درون قالب ها می ریختند و پس از آماده شدن به مکان مورد نظر منتقل می کنند. اما در دنیای امروز دیوارهای پیش ساخته توانسته نیازهای مصرف کنندگان را به خوبی برطرف کند.این مدل دیوارها انواع گوناگونی دارند که در این متن قصد داریم به معرفی و کاربرد هر کدام از آن ها بپردازیم. پس با ما همراه بمانید.

انواع دیوار پیش ساخته:

دیوار پیش ساخته کناف:

پیش از اینکه به بررسی این مدل از دیوارها بپردازیم در آغاز باید بدانید که کناف چیست؟ کناف نوعی صفحه روکش دار می باشد که به وسیله ی شرکت خارجی کناف به تولید می رسد. سقف و دیوارهای جداکننده کناف، سازه هایی فلزی از جنس گالوانیزه می  باشند که صفحات روکش دار گچی و سیمانی بر روی آن ها پیچ خواهد شد.

انواع دیوار پیش ساخته:

درز میان این صفحات به کمک بتونه درزگیری مخصوص پر شده و سطوح صافی که به وجود می آیند به وسیله ی رنگ، رنگ آمیزی می گردند. در اروپا به کارگیری از این نوع دیوارها در صنعت ساخت و ساز بسیار متداول شده است اما در ایران به کارگیری از این شیوه هنوز در حال توسعه می باشد و به صورت کامل جا نیفتاده است.

دیوار پیش ساخته بتنی:

به منظور تولید این نوع دیوارهای پیش ساخته از موادی مانند سیمان، سنگدانه، آب، افزودنی و میلگرد استفاده می گردد. استفاده از این دیوارها می تواند هزینه ها به منظور اجرای نما را تا میزان قابل توجهی کم می کند؛ چون که این مدل از دیوارها از دو طرف نما می باشند. از دیگر ویژگی های دیوار پیش ساخته بتنی می توان به نصب راحت و آسان آن ها اشاره کرد. همچنین به منظور تعمیر و نگهداری این مدل دیوارها نیازی نیست هزینه ی زیادی صرف کنید.

دیوار پیش ساخته گچی:

این مدل دیوارها بلوک های گچی مستطیل شکلی می باشند که  از ترکیب آب و گچ و پرکننده هایی مانند فیلرها، سنگ دانه ها، الیاف و افزودنی های دیگر غیر زیان آور تولید می شوند. این مدل بلوک های دارای سطحی کاملا صاف و موازی و دارای فاق و زبانه می باشند، طوری که در زمان نصب در هم قرار می گیرند.

دیوار پیش ساخته:

این نوع از دیوارها در دسته ی دیوارهای غیر باربر قرار گرفته و انواع گوناگونی دارند که از بین آن ها می توان به توپر، سوراخ دار، ضد آب و مسلح اشاره کرد. این مدل از دیوارها عایق بسیار خوبی در برابر رطوبت و صدا می باشند و در سرویس های بهداشتی، آشپزخانه ها، دیوارهای خارجی و مکان هایی که احتمال رطوبت در آنها بالاست به کار می رود. بدین ترتیب به کمک این نوع دیوارهای پیش ساخته می توان مشکلات مربوط به عایق کاری ساختمان را به صورت کامل برطرف کرد.

دیوار پیش ساخته چوبی:

این مدل از دیوارهای پیش ساخته وزن بسیار کمی داشته و عمدتا از آن ها به عنوان یک عنصر تکمیل کننده در درون و خارج ساختمان و دکوراسیون داخلی به کار می رود. همچنین این مدل دیوارهای پیش ساخته به جهت ساخت کلبه و ساختمان های چوبی نیز به کار می رود. برای اینکه میزان مقاومت این مدل از دیوارها بالا رود، دیوارهای باربر را به بخش پی بتنی ساختمان وصل می کنند. در این صورت دیگر نگرانی بابت مقاومت ساختمان وجود ندارد.

دیوار پیش ساخته یونولیتی:

دیوار پیش ساخته

این مدل از دیوارهای پیش ساخته که به تری دی پانل نیز معروف می باشند و از دو لایه شبکه مش فلزی و یک لایه فوم پلی استایرن به عنوان لایه میانی متشکل اند. فوم پلی استایرن که در بین این نوع از دیوارها استفاده شده از مقاومت بسیار زیادی در مقابل رطوبت، رشد قارچ و میکروب برخوردار است. لازم به ذکر است که در صورتی که می خواهیم از این دیوارها در مکان های مرطوب استفاده کنیم باید از شبکه فلزی از جنس گالوانیزه به کار می رود. بدین ترتیب دیوار پیش ساخته یونولیتی در مواجهه با رطوبت مقاومت بسیار بالایی خواهند داشت.

بیشتر بخوانید  معرفی انواع سیستم‌های سازه‌ها

دیوار پیش ساخته ساندویچ پانلی:

این مدل دیوارهای پیش ساخته، دیوارهایی می باشند که به وسیله ی مصالحی با عنوان ساندویچ پانل تولید می شوند و به عنوان دیوار به کار می روند. ساندویچ پانل از مصالح نوینی می باشد که به علت داشتن کیفیت و ویژگی های منحصر به فرد، امروزه در صنعت ساختمان سازی مورد توجه معماران و مهندسان قرار گرفته است. این مدل دیوارهای پیش ساخته از دو لایه ورق و یک هسته عایق متشکل اند و جایگزین بسیار مناسبی برای دیوارهای آجری محسوب می شوند. یکی از عمده ترین عللی که سبب محبوبیت دیوارهای پیش ساخته پانلی گشته است، عایق بودن این نوع دیوارها می باشد.

اجزای دیوار پیش ساخته پانلی:

این مدل از دیوارهای پیش ساخته از اجزای گوناگونی متشکل شده که در زیر به اختصار درباره ی هر کدام توضیح میدهیم.

ورق ساندویچ پانل:

ورق هایی که برای ساندویچ پانل به کار می روند از جنس فلز بوده و بسته به نوع پانل تفاوت دارند. این مدل از ورق ها بخش خارجی پانل ها را خواهند پوشاند. از ویژگی های منحصر به فرد این نوع ورق ها می توان به مقاومت بالای آنها در برابر زنگ زدگی اشاره کرد. لذا اگر از این مصالح برای ساخت دیوار پیش ساخته استفاده گردد، می توان طول عمر و کیفیتی بالای آنها را تضیمن کرد.

فوم ساندویچ پانل:

یکی از اجزای اصلی این مصالح پیش ساخته که در بخش وسط قرار دارد، فوم می باشد. فوم هایی که برای ساندویچ پانل به کار گرفته می شوند، بهترین عایق در برابر صوت، حرارت و برودت هستند. فوم های به کار رفته در ساندویچ پانل انواع مختلفی دارند؛ اما فوم پلی یورتان از بهترین نوع فوم ها می باشد که کیفیت و مقاومت بالایی دارند و این ویژگی سبب محبوبیت این مدل فوم گشته است.

مزیت های دیوارهای پیش ساخته پانلی:

با توجه به اینکه به منظور تولید ساندویچ پانل از موادی با کیفیت بسیار بالا استفاده می گردد، در برابر شرایط آب و هوایی متفاوت سازگاری بالایی داشته و نسبت به دیگر مصالح مقاومت بیشتری از خود نشان خواهند داد.

از دیگر مزایایی که دیوار پیش ساخته پانلی را از دیوارهای دیگر متمایز می کند، وزن پایین آنها می باشد. هر چه سازه مورد نظر سبک تر، در مقابل حوادث غیر قابل پیش بینی مانند زلزله خسارت های جانی کمتری به همراه خواهد داشت.

اجزای دیوار پیش ساخته پانلی:

فوم عایقی که در بخش میانی پانل به کار می رود به عنوان عایق صوتی، حرارتی و رطوبتی عمل می نماید. لذا دیوارهای پیش ساخته پانلی به عنوان بهترین نوع عایق محسوب می شوند.

به علت این که ساندویچ پانل به تعداد انبوه به تولید می رسند، قیمت کمتری در مقایسه با مصالح ساختمانی دیگر دارند. درنتیجه هنگامی که از آن ها به منظور ساخت دیوارهای پیش ساخته استفاده گردد. قیمت مقرون به صرفه تری برای کاربر دارد.

ساندویچ پانل ها مصالحی می باشند که در مقابل حریق مقاومت بالایی دارند لذا به کارگیری از آن ها به منظور ساخت دیوار پیش ساخته به نفع مصرف کننده می باشد.

قیمت دیوار پیش ساخته:

با توجه به این امر که دیوارهای پیش ساخته پانلی متناسب با مدل کاربری و ابعاد مورد نظر مشتری تولید می گردند، نمی توان قیمت مشخصی به منظور آن ها تعیین کرد و قیمت این نوع دیوارها با توجه به اینکه به منظور تولید آن ها از چه مواد و مصالحی استفاده شده است متغیر خواهد بود. به منظور  کسب اطلاعات بیشتر درباره ی قیمت دیوار پیش تولید می توانید از طریق راه های ارتباطی که برای شما در سایت درج شده است با ما در تماس بوده و از کارشناسان فروش ما در این زمینه مشاوره رایگان دریافت کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.