انواع سقف

پوشش سقف سوله و معرفی انواع و کاربرد آن

پوشش سقف سوله و معرفی انواع و کاربرد آن
به این نوشته رای بدین! post

سوله به سازه ای فلزی گفته می شود که دارای سقفی شیب دار می باشد که در تعمیرگاه، سالن های ورزشی، سازه های ساختمان و انبار ها به کار می رود. ساخت سوله ها به علت کاربرد های صنعتی آن ها اندکی با سازه های دیگر متفاوت می باشد. تفاوت سوله ها با سازه های دیگر در این است که قاب های به کاررفته در سوله ها شیب دار بوده و دهانه بزرگتری نیز نسبت به مابقی سازه ها خواهند داشت. همچنین باید توجه داشت که به منظور تولید سوله نمی توان از پروفیل های موجود در بازار استفاده نمود. چرا که ابعاد ستون ها و تیرها بزرگتر بوده و باید از تیر ورق به منظور ساخت آن ها استفاده کرد.

انواع پوشش سقف سوله را بشناسید:

پوشش سوله در صنعت به دو طبقه ی کلی پوشش سقف سوله و بدنه تقسیم می شود.همچنین پوشش بدنه به دو دسته پوشش داخلی و خارجی طبقه بندی می گردد.

پوشش سقف سوله و اهمیت آن در تولید سوله سبک:

سقف سوله از مهمترین قسمت های ساخت سوله است که همواره مهندسان و طراحان سوله به آن توجه ویژه ای کرده اند. به منظور اجرای این قسمت انواع پوشش های گوناگونی تولید و به فروش می رسد که افراد با توجه به نوع سوله و خدمات ارائه شده در آن مناسب ترین گزینه را به منظور پوشش سقف سازه خود انتخاب می نمایند.

پوشش سقف سوله و اهمیت آن در تولید سوله سبک

قسمت زیادی از کار تولید سوله به پوشش سقف وابسته است. به همین جهت سقف سوله تاثیر بسزایی در وزن و ساخت سوله سبک دارد. ساخت سوله سبک سازه ای کلی و متفاوت از سوله های امروزی نمی باشد. سوله ی سبک به سوله ای گفته می شود که در همه ی اجزای آن مواد با کیفیت و با وزن کم کاربرد داشته و این مورد را باید در همه ی مراحل ساخت سوله از جمله فنداسیون سوله، پوشش دیوارها، اسکلت و پوشش سقف مد نظر قرار داد.

پوشش سقف سوله از تاثیر گذار ترین قسمت های تولید سوله بوده که پس از ساخت اسکلت سوله باید به آن توجه ویژه ای نمود. مهمترین بخشی که باید پس از اجرای فونداسیون و نصب اسکلت سوله انجام گردد، پوشش سقف سازه می باشد. در  سقف سوله از مواد مختلفی استفاده می گردد که بسته به نوع کاربرد سوله و منطقه جغرافیایی تفاوت دارد.

انواع پوشش سقف سوله را بشناسید:

  • اول، به کارگیری ساندویچ پانل برای پوشش سقف سوله.
  • دوم، استفاده از پانل تولید شده با ورق گالوانیزه.
  • سوم، استفاده از پلی کربنات برای پوشش سقف سوله.

پوشش ساندویچ پانل برای پوشش سقف سوله:

پوشش ساندویچ پانل برای پوشش سقف سوله

از پرطرفدارترین و اصولی ترین انواع پوشش به منظور اجرای پوشش سقف به کارگیری پوشش ساندویچ پانل است که بسیار در پروژه های ساخت سوله سبک کاربرد دارد. ساختار این پوشش به نحوی است که مواد عایق در میان دو ورق لایه ای قرار می گیرد که به اصلاح مواد عایق در درون این دو لایه ساندویچ می گردد.

مزایای پوشش ساندویچ پانل چیست؟

پوشش های سقفی که با این سازه ها تولید می گردند از  استحکام بیشتری در برابر زلزله و حوادث خارجی برخوردارند و به علت دو لایه ی فولادی محکم و مواد با کیفیت عایقی که دارند، عایق بهتری برای صدا، رطوبت و حرارت نیز می باشند. همچنین این نوع پوشش ها به علت پیش ساخته بودن آن ها به سرعت از انواع دیگر پوشش های سقف نصب و راه اندازی می گردند و این سرعت سبب زمان اجرای کمتر و در نتیجه منجر به کاهش هزینه ساخت خواهد شد.

بیشتر بخوانید  تفاوت های اساسی سقف رابیتس و کناف

کاربرد های ساندویچ پانل چیست؟

از ساندویچ پانل در پوشش سوله های صنعتی، سقف های ورزشی، سردخانه ها، آشیانه ی هواپیما و ده ها نوع سوله ی دیگر استفاده می گردد.

درباره ی ورق های گالوانیزه چه می دانید؟

درباره ی ورق های گالوانیزه چه می دانید؟

به طور معمول فولاد و آهن از عناصری می باشند که دچار خوردگی و زنگ زدن می گردند. در دنیای امروز راه های گوناگونی به منظور رفع این مشکل به جهت محافظت از سازه های فولادی وجود دارد. فولاد گالوانیزه یکی از همین شیوه ها بوده و بیشتر بهترین روش به منظور اکثر سازه های فولادی به حساب می آید. اگر ورق فولادی را با فلز روی پوشش دهند، ورق گالوانیزه ایجاد می گردد. اگر پوشش روی از میان برود یا حتی شکسته گردد این ورق به هیچ عنوان زنگ نمی زند. ورق گالوانیزه به دو شکل کلی رول فرم و فابریک در کارخانه به تولید می رسد.

مزایای ورق گالوانیزه را بشناسید:

  • اول، قیمت کم، مناسب و هزینه ی پایین نگهداری و تعمیرات.
  • دوم، طول عمر زیاد و دوام پوشش.
  • سوم، محافظت در برابر صدمات محیطی به شکل اتوماتیک.
  • چهارم، مقاوم بودن در مقابل زنگ زدگی و پوسیدگی.

کاربرد ورق گالوانیزه چیست؟

ورق های گالوانیزه مصارف زیادی در صنایع گوناگون دارند و زمانی از آن استفاده می گردد که نیاز به کنترل خوردگی در آهن و فولاد باشد. به طور معمول در ساختمان ها، لوازم خانگی، صنایع فلزی و خودروسازی به کار می رود.

ورق پلی کربنات:

ورق پلی کربنات

پلی کربنات سخت ترین ماده شفافی می باشد که به عنوان گزینه مناسب به جای شیشه در قسمت های مختلف یک ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. تنوع زیاد این مدل ورق ها سبب شده که بتوان از آن در هر مدل سازه ای با هر نوع مصالح ساختمانی بهره گرفت.

کاربرد ورق های پلی کربنات و موارد مصرف آن چیست؟

  • اول، نورگیرهای سقفی سوله های دامداری.
  • دوم، سوله های فروشگاهی.
  • سوم، انبار.
  • چهارم، پارکینگ های عمومی.
  • پنجم، سالن های ورزشی.
  • ششم، گلخانه ها.

مزایای به کارگیری ورق پلی کربنات:

به کارگیری ورق های پلی کربنات شفاف سبب استفاده بهینه از نور خورشید و بهینه سازی هزینه های مصرف انرژی می گردد. همچنین از دیگر ویژگی های این ورق ها می توان به ضد ضربه بودن مقاومت پذیری زیاد و شفافیت بالای آن اشاره داشت.

کلام آخر:

در این متن به موضوع پوشش سقف سوله و معرفی انواع و کاربرد آن پرداختیم. شما می توانید در صورت داشتن سوال، نظر و یا انتقاد و پیشنهادی آن را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.